سبد خرید

کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر
در این پست می‌خوانید:

کیمیاگر

نوشته پائولو کوئلیو

ترجمه: آرش حجازی

انتشارات: کاروان، ۱۳۸۲

این کتاب در سال های مختلف توسط ناشران مختلف منتشر شده است.

فشرده ای از کتاب: 

نویسنده کتاب کیمیاگر و خاطرات یک مغ پائولو کوئیلو هستش اما طبق گفته نویسنده در ابتدای کتاب ذکر شده که این کتاب یک کتاب نمادین و کاملا متفاوت با اثر غیر تخیلی قبلی است.
ماجرای کتاب ماجراجویانه است و روایت کننده داستان پسر جوانی است به اسم( سانتیاگو ) که از خواسته خانواده اش برای کشیش شدن سرپیچی میکند و طبق خواسته خودش شروع به گردشگری و جهان گردی میکند با این تفاوت که تنها چاره او برای این کار این است که چوپانی کند تا بتواند به مکان های دیگری سفر کند.
سانتیاگو خواندن و نوشتن بلد است و علاقه زیادی به کتاب خواندن دارد و در طی این سفر ها با ادم های زیادی ملاقات میکند و از انها درس های مفید و خوبی میگیرد.
سانتیاگو با دختری اشنا شده و دلباخته او شده است و برای دیدن دوباره او به سمت شهری میرود که ان دختر در انجا زندگی میکند.
کتاب و موضوع ان بسیار دلنشین است و شما را کنجکاو به ادامه خواندن میکند.
اگر قبل از این کتاب، کتاب خاطرات یک مغ را که پیش تر معرفی کرده ایم خوانده باشید متوجه میشوید سانتیاگو اشخاصی را ملاقات میکند که در ان کتاب هم حضور داشتند و این موضوع بسیار برای فرد خواننده در عین حال عجیب، خاص و متفاوت است و به نظر من هنر قلم پائلو کوئیلو را نشان میدهد.
سانتیاگو بخاطر تشویق شدن از طرف جادوگری به سمت پیدا کردن گنجی میرود که ان جادوگر به او گفته است ان گنج میتواند او را خوشبخت کند.
همچنین او با مردی اشنا میشود که میخواهد در این راه به او کمک کند.
سپس انها به دنبال کیمیاگری میگردنند در این بین در جنگ با دختری با نام فاطمه اشنا میشود و به او درخواست ازدواج میدهد و همچنان سعی در پیدا کردن گنجی میکند که جادوگر برای او تعبیر کرده بود تا به سعادت و خوشبختی برسد.
کتاب جنبه روحانی و معنوی دارد و حاوی اطلاعات مفید و اموزنده ای میباشد.
پیشنهاد میشود کتاب خاطرات یک مغ را قبل از خواندن کتاب کیمیاگر بخوانید تا راحت تر و بیشتر حس خوب کتاب به شما منتقل شود.
دیدگاه‌ها ۰